-->
پويان
01/01/2004 - 02/01/2004
02/01/2004 - 03/01/2004
03/01/2004 - 04/01/2004
03/01/2005 - 04/01/2005
08/01/2005 - 09/01/2005
04/01/2006 - 05/01/2006
08/01/2006 - 09/01/2006
10/01/2006 - 11/01/2006
05/01/2007 - 06/01/2007
06/01/2007 - 07/01/2007
09/01/2007 - 10/01/2007
01/01/2008 - 02/01/2008
02/01/2009 - 03/01/2009
03/01/2009 - 04/01/2009
05/01/2009 - 06/01/2009
07/01/2009 - 08/01/2009
04/01/2010 - 05/01/2010
06/01/2010 - 07/01/2010
07/01/2010 - 08/01/2010
09/01/2010 - 10/01/2010
01/01/2011 - 02/01/2011
03/01/2011 - 04/01/2011
04/01/2011 - 05/01/2011
05/01/2011 - 06/01/2011
11/01/2011 - 12/01/2011
04/01/2012 - 05/01/2012
05/01/2012 - 06/01/2012
06/01/2012 - 07/01/2012
11/01/2014 - 12/01/2014
Friday, March 12, 2004
٭
٭
نمیتوانيم حافظ، مولوی، عينالقضات همدانی، حلاج يا ابوسعيد ابوالخير را از بستر فکری و معرفتی خودشان جدا کنيم و آنگاه تصورات يا آرزوهای خود را بر زبان آنها بنهيم و بگوييم اينها میخواستند اين را بگويند! برخورد پديدارشناسانه و هرمنوتيکی بسيار متفاوت است با برخورد جزمانديشانهی متصلبی که جهان و آدميان را تنها از منظر ايدئولوژی خود میبيند. به همان اندازه که تصور آقای مطهری در فهم حافظ قاصر و خوشبينانه است، تصورات افراطی ملحدانگارانهای که حافظ را خوشباشی دمغنيمت شمر و ملحد میدانستهاند به خطا رفتهاند. درست است که برای سنجش يک انديشه يا مکتب فکری نبايد به محصولات و تبعات آن بیاعتنا بود اما به اين هم بايد التفاتی جدی داشت که برای فهم يک انديشه نخست بايد از قايل به آن پرسيد که دقيقاً مقصود خود او چيست
12:52 PM پويان
........................................................................................
Comments:
Post a Comment
Home
Free counter